Proximus stuurt vandaag Verwarrende SMSen /cc @belgacom_eva_NL

Ik kreeg zonet volgende sms van Proximus

“Proximus info: Opgelet! Uw internetverbruik bedraagt 591MB. U hebt een abonnement voor 15MB. U betaalt extra, dit verhoogt uw factuur. Bel 080022500.”

Verwarrend want ik heb een data abbonement van 750mb.

Na een belachelijke wachttijd op 080022500 krijg ik te horen dat ik een business user ben en dus naar 080022200 moet bellen.
Op 080022200 krijg ik sneller iemand aan de lijn die me dan vriendelijk intern door verbindt naar proximus waar ik opnieuw zo lang moet wachten (ik heb het gevoel dat ik doorverbonden word naar het eerdere nummer.)

Eens daar wordt me verteld dat ik effectief die 750mb data heb en dat die 15mb in het bericht niet correct is. De vriendelijke mevrouw hoort van haar collega dat die er meer over weet, vraagt me of ik nog even kan wachten en komt even later terug met meer info.

Het bericht is een nieuwe verplichting. Ze moeten een bericht sturen wanneer de 15mb die standaard bij het abbo zit op is en dat hebben ze dus bij deze ook gedaan. Ik heb echter nog een extra pakket van 750 mb dus ik kan nog even verder zonder “U betaalt extra, dit verhoogt uw factuur. Bel 080022500.”

Tot zo ver mijn 18 minuten aan de proximus helpdesk (doch ik wel beters te doen had.) Ik zou bij deze graag willen vragen dat proximus hun SMSen iets duidelijker op stelt en misschien zelfs die SMSen pas verstuurt wanneer het effectief relevant is.

Published by Gert

Person-at-large.

4 thoughts on “Proximus stuurt vandaag Verwarrende SMSen /cc @belgacom_eva_NL

  1. Gelukkig reageert @belgacom_eva_NL snel met meer info

    @g3n er zijn meerdere klanten die dit probleem melden. Ik vermoed dat er foute sms’en zijn uitgestuurd. Info volgt…

    En dan iets later zoals beloofd..
    Beste klant, mogelijk hebt u een foutieve sms ontvangen ivm. mobiel dataverbruik. U mag deze negeren. Excuses voor het ongemak.

    Hoera.
    Communicatie ter zijde is Proxi wel slecht bezig de laatste tijd.. Tijdje geleden netwerk down, deze ochtend 3g netwerk down (vooral waar ik woon), nu foute sms.. Of valt het me nu gewoon meer op?

    Like

    1. Dat hangt er denk ik een beetje van af wat je zoekt in een waardig alternatief.. Maar ik hoor wel veel goeie dingen van Mobile Vikings van de verschillende mensen die ik ken die het hebben of recent overgeschakeld zijn..

      Like

  2. MobileVikings is niet slecht… maar stabiliteit is toch ook maar “redelijk” te noemen hoor.
    Ben er nu een half jaartje, en je niks moeten aantrekken van die datalimiet is uiteraard tof, en smsjes sturen a voluntée is ook tof.

    Maar het is op dat half jaar toch al :

    1 keer voor een halve dag uitgevallen, geen mobiel internet, geen sms, geen voice !
    1 keer dat smsjes niet wouden versturen
    3 tal keren, dat het mobiel internet niet werkt en je een uurtje ofzo moest wachten en dan je gsm moest herstarten (of in en uit vliegtuig-mode gaan was ook ok).

    Ik blijf wel klant, omdat het mobiel internet een luxe is… en 1000 smsjes naar een ander netwerk mogen sturen zonder kosten binnen die 15 euro per maand, is niet slecht.
    De meeste mensen bellen mij, dus ik kom wel toe met 15 euro… en elke heroplading is er tot nu nog toe gewoon bijgekomen, dus je maakt wel een spaarpotje eigenlijk 🙂

    Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: